Wednesday, April 22, 2009

IMEN di MALAYSIA PROGRESS 2008-2009

Pada bulan Disember 2008 IMEN telah dijemput untuk mengiklankan profilnya dalam Jurnal MALAYSIA PROGRESS 2008-2009. Jemputan tersebut dibuat setelah mereka mengenal pasti IMEN merupakan pusat yang menggiatkan bidang nanoteknologi dengan cogan kata yang digunakan "To Power up Role in the Nation Building Process".
Pihak editor Malaysia Progress yang datang ke pejabat saya telah memilih poster syarahan perdana saya sebagai latar belakang dengan sedikit pengubahsuaian, dan diletakan bersebelahan dengan mesej Menteri Pertanian dan Asas Tani Dato' Mustapa Mohamed. Barangkali mungkin mereka suka warna merah dan kelihatan seperti seperti Pahlawan Cina (Jubah PhD Universiti Durham, UK). Jadi bukan untuk mengiklankan diri sendiri, tetapi layout poster itu katanya dapat menarik minat pembaca. Rekabentuk poster tersebut dibuat sendiri oleh staf IMEN yang memang mempunyai bakat.

2 comments:

Anonymous said...

Prof,

You can do it! Go Go Go....I like to see you being the Director of NanoCentre!!!


Datuk Cina

Anonymous said...

Congratulation Prof,

I know Malaysia can do better in nanotechnology if we can produce more scientist in this area.I noticed that the motto in the poster written as "too small but give huge impact".However, there are still more researcher in Malaysia who are doing "placebo effect" researches.Hopefully these types of people will notice their weaknesses ASAP.

Adik2