Saturday, December 27, 2008

Makan malam di rumah Prof. Lee Seoul

Pada 26 Disember saya dan dua staf IMEN dijemput ke Daejeon oleh MIDAS untuk melihat peralatan yang telah dipesan serta mengikuti latihan. Perjalanan dari Seoul ke Daejeon mengambil masa hampir 2 jam dengan teksi. Di MIDAS saya telah diberikan penerangan mengenai peralatan tersebut yang merupakan yang pertama di Malaysia. Saya serta isteri dan dua research staff IMEN, Mimiwaty yang ditemani suaminya Dr. Faiz serta Hanas telah menginap di Daejeon dan pulang ke Seoul keesokan hari dengan keretapi laju Korea(KTX) dengan kelajuan 300km/jam. Perjalanan mengambil masa 1 jam dan sampai di Seoul Station pada jam 3 petang dan menaiki subway untuk kembali ke hotel Provista.
Di rumah Prof. Jong Duk Lee
Bersama keluarga Jong Duk Lee, dari kiri anaknya, cucu dari anak lelaki, saya dan isteri, isteri Lee, cucu anak lelaki, Prof. Lee dan cucu anak perempuan, cucu anak perempuan, anak perempuan Lee, dan menantu perempuan, menantu lelaki tiada kerana kurang sihat.

Makan-makan di rumah Prof. Lee





Sebelah malam, Prof. Lee mengundangkan ke rumahnya untuk makan malam bersama keluarganya. Beliau tinggal di sebuah apartment di Seoul tidak jauh dari hotel tempat saya, Mimi dan Hanas menginap, Hotel Provista. Prof. Lee datang sendiri ke hotel untuk bawa kami berjalan kaki ke rumahnya yang terletak di atas kawasan tinggi. Semua anak menantu serta cucu beliau turut hadir bersama dan menantu beliau telah menyediakan makanan yang boleh dimakan tanpa mengandungi daging.

No comments: