Saturday, October 31, 2009

Selama 3 hari Nanotech 2009


Majlis perasmian disempurnakan oleh Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi di KL Convention Centre. Dihari itu dilancarkan Malaysia Nanotechnology Association(MNA) dengan secara simbolik sijil pendaftaran MNA diserahkan kepada Presiden MNA.
Conference pada tahun ini adalah cukup berjaya berbanding dengan pada 2007 kerana kita penyertaan paling ramai dan mewakili banyak negara seperti Iran, India, Thailand, Korea, Singapore, Austria, France, Hungary dll.
Terdapat 9 planery speaker dan salah seorang daraipdanya adalah anak Presiden Cuba, Prof. Fidel Castro Diaz Balart. Suatu perbincangan telah diadakan pada hari tersebut dengan saya dan Prof. Mohamad Yahaya mengenai kemungkinan kerjasama penyelidikan dalam bidang nanoteknologi. hnaya dua wakil Malaysia sahaja.

3 comments:

faizal (canada) said...

Tiada liputan media cetak/elektronik kah prof?..Ini program sains & teknologi tahunan yang besar di Malaysia!

Prof. Dato' Dr.Burhanuddin Yeop Majlis said...

Dilaporkan dalam surat khabar dan berita TV1. Saya sendiri muncul dalam Berita nasional TV1 tapi malangnya hanya komen tentang perpaduan sahaj yang keluar.

ahmad said...

salam..prof saya peminat nanoscience dan nanoteknologi..pelajar fizik dr UPM..sedang mencari2 penyelia utk menyelia saya dalam program master dlm bidang ini..mungkin ade cadangan...